Komentarze (0)
Nowa płyta Oranżady jest niemal w całości instrumentalna. Tylko jeden dziesięciu utworów, czy raczej muzycznych obrazów, posiada oryginalny tekst, wiersz Juliana Tuwima pt. „Skandal”, ilustrując nim przedostatnią stację Anin. „Once Upon A Train” to z całą pewnością dzieło skończone i – jak mówi basista i producent, Robert Derlatka – „Osadzone w magicznym świecie eksperymentu i niezachwianej wiary w potencjał ludzi, miejsca i rytmu”. Oddajemy w wasze ręce 30-minutową porcję muzyki na wskroś uniwersalnej, nowoczesnej a zarazem nagranej w sposób, który pozwala słuchaczowi delektować się jej całym smakiem, brzmieniami i przestrzenią, uzyskaną, min. dzięki nagraniu wszystkich instrumentów jednocześnie oraz dzięki w pełni analogowemu zapisowi. To nie pomyłka. Ponieważ album dotyczy miejsc o bogatej i burzliwej historii i jest swego rodzaju podróżą sentymentalną, został stworzony przy pomocy analogowej techniki nagrań, opartej na inżynierii lat 60-tych. Przygotuj się na elektryczno-dźwiękową podróż pociągiem z Otwocka! Przygotowania materiału muzycznego dla spektaklu teatralnego klubo-kawiarni PKP Falenica zaowocowały powstaniem Projektu Przystanek. Tym razem grupa stworzyła muzyczną opowieść osadzoną w realiach linii kolejowej biegnącej z Otwocka do Wawra. Inspiracją bezpośrednią były modernistyczne budynki stacyjne wybudowane w latach 1934-1936, oraz ich okolice. 10 stacji i 10 różnych muzycznych obrazów, w których kraurockowy stop rytmu ze słowiańską psychodelią zawinięty jest westernowe gitary. Czarujące melancholijne melodie inspirowane folklorem przedwojennej diaspory żydowskiej i wyeksponowane słowiańskie instrumenty zabierają w eklektyczną, rwącą nurtem podskórnego rytmu podróż w czasie i przestrzeni. Oryginalne brzmienie Projektu Przystanek zostaje uzyskane nie tylko dzięki wyeksponowaniu emocji pięciu muzyków, ale dodatkowo dzięki grze wspomnieniami niegdysiejszych pasażerów. Nietypowym instrumentarium; m.in. cajon, sipsi czy okaryna Oranżada anektuje nowe przestrzenie, zapewniając muzykom możliwość pełniejszego kontaktu z publicznością . Materiał muzyczny został zarejestrowany w marcu 2011 w Analogowym Rogalowie i zostanie wydany nakładem legendarnej oficyny OBUH. Niezmiennie jednak pozostaje pytanie: jaka to szkoła – otwocka, czy falenicka? Najnowsze wydawnictwa z udziałem muzyków z Oranżady (wypalane płyty CD): HIPNOZA – muzyka filmowa MicroFON 2011 hipnoza Hipnoza to projekt w którym muzyka została zarejestrowana w ciągu 2 godzin przez Macieja Łabudzkiego, Roberta Derlatkę i Michała Krysztofiaka, czyli trzech członków grupy Oranżada. Improwizacja intuitywna do obrazu będącego dokumentem opowiadającym o procesie malowania. Ilustrująca muzyka stała się w czasie trwania pierwszej projekcji filmu i była tworzona na żywo. Oranżada w swoich pierwszych dniach współpracy z Maciejem Łabudzkim wyzbyła się podczas tej sesji nagraniowej punktualnej sekcji rytmicznej i otworzyła się na ducha awangardy postrockowej. Brak jakiejkolwiek kalkulacji przy nagrywaniu zaowocował całkowitym wiatrem free. Michał Krysztofiak na sesję dotarł bez zapowiedzi. W pierwszym momencie miała ona być rejestrowana tylko przez Łabudzkiego i Derlatkę. Wejście kolejnego muzyka w sposób raptowny spowodowało natychmiastowe zarzucenie pomysłu rejestracji muzyki do klatek filmowych. Sesja miała dwie części – słuchacie jednej z nich – subiektywnie wybranej przez los. Czas trwania – prawie 19 minut.Nagranie na płycie CD w plastikowym pudełku. ZAMÓW/BUY Ścieżka dźwiękowa do filmu „Rodziny Rozdzielone” (tytuł angielski „17th September”) MicroFON 2011 17th-september-okladka Ścieżka dźwiękowa do filmu „Rodziny Rozdzielone” (tytuł angielski „17th September”) w reżyserii Anny Kuśmierczyk. Nagranie live podczas którego Oranżada na żywo zilustrowała muzykę do filmu opowiadającego o życiu ludzi rozdzielonych w czasie II wojny światowej. Pomysł zrealizowania muzyki wyszedł ze strony reżysera, który stworzył wizje muzyki niepokojącej i szorstkiej. Zespół zarejestrował muzykę ilustrując film w czasie rzeczywistym. Muzyka do filmu stała się podstawą do wydania niniejszego albumu prezentującego stan ducha zespołu w dniu 17 września. Sama muzyka odwołuje się klimatem i brzmieniem zarówno do obrazu jak i do daty 17 września, która jest w tym momencie kluczem całego projektu. Tradycyjne instrumentarium Oranżady zostało wykorzystane w sposób pozwalający uzyskać obraz uczuć i emocji i jednocześnie uniknąć rytmu i energii. Muzyka zarejestrowana w dniu 17 września 2008. Czas trwania – około 27 minut. Płyta CD w plastikowym pudełku. ZAMÓW/BUY Trzy unikalne nagrania do ściągnięcia ze strony czasopisma WIRE – „Statek v6″, „Samsara v3″ i „Wiatr v3″: